czwartek, 3 marca 2016

Parsęta zimą i ..ja.


Płyń Parsęto
płyną zszarpane złe chmury
wichura po lesie je gna
rzeka płynie na północ
wśród lasu przedziera się bram

w mgliste poranki i noce
płynie do morza na wprost
jakby wśród wód morskich miała
z kimś drogim połączyć swój los

śpiewnie przetacza swe wody
biel piany pokrywa jej brzeg
pokona najgorsze przeszkody
bo musi dopłynąć gdzie chce

wkoło są łąki zielone
słońce je grzeje co dnia
lecz ona uparta na północ
po lasach do celu tak gna

rzece tej miłość mą oddam
niech  niesie ją tobie jak list
może być że po oczach ja poznasz
znajdziesz w kwiatach
nieśmiałych jak my

                                        Daglezja

13 komentarzy:

  1. Oj Dag
    pamiętam ten wiersz, piękny jak wszystkie Twoje i to zdjęcie zagubiona w bieli nad rzeką.
    tak szybko biegnie czas, a ja wciąż oblepiony tęsknotą i smętkiem
    ech, tylko woda się nie starzeje, a Ty trwasz w świecie piękna natury
    pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Rysiu, to stary wiersz. Daję te, które były na tamtych blogach.:)
      Pozdrawiam.:)

      Usuń
  2. Kwiaty nieśmiałe jak my :)
    Toż to po prostu piękne...
    Pozdrawiam wiosennie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taaak, wiosna już się zbliża...czyż to nie cudowne ???
      Cieplutki powiew wiatru , wraz z pozdrowieniami posyłam do Ciebie Pełnoletnia.:)))

      Usuń
  3. uczuciowesmaki4 marca 2016 21:21

    Zaszemrała cicho Twoja rzeka:-)
    Skoro na zdjęciu jesteś Ty to znaczy, że zdjęcie robił bóbr ;-))))))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcie robił aparat, po prostu stawiasz na pniu , ustawiasz czas i masz foty .:))))))) Nie robiłeś tego? Ja często w lesie tak robię, kiedy jestem sama.
      Posyłam pozdrowionka.:)

      Usuń
  4. Nowa funkcja drzewa - "podpora na samotne przemierzanie czasu..." Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniale to określiłaś ninelnsg5.:) Tylko wodzisz ja...wśród drzew czuję się najmniej samotna.:) Nie wyobrażasz sobie ile tam radości, śpiewu i "roztańczenia".:)))
    Pozdrawiam cieplutko.:)

    OdpowiedzUsuń
  6. piekny wiersz,piekne zdjecie,nic dodac nic ujac Daglezjo
    pozdrawiam cieplo ulka

    OdpowiedzUsuń
  7. Daglezjo ,nie ukrywam ,ze wzruszyly mnie Twoje slowa ,dziekuje,postaram sie jak najszybciej zwalczyc te swoja chorobe ,pozdrawiam Cie najpiekniej ,jak tylko potrafie ulka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ulu,że znalazłaś czas aby tu zajrzeć.:)))
      Zdrówka Ci życzę.:)))))

      Usuń
  8. Odebrałam wiersz jako tęsknote Nadzieję i wiarę wszystko w jednym Bardzo mi sie podoba
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Julio, odebrałaś to wspaniale...ja też to miałam na myśli pisząc.
      Zazwyczaj poezja jest tęsknotą ...za czymś, co trudno określić, nadzieją na spełnienie i wiarą,że to jest możliwe.:))) Człowiek bez wiary , nadziei i miłości..nie byłby człowiekiem ale martwym głazem.
      Dziękuje ślicznie za odwiedziny.:) pozdrawiam cieplutko.:)))

      Usuń