środa, 18 stycznia 2017

Zimowo i pięknie.:)












 ZIMNA BIEL.
Jest biała, mroźna i pełna bezwzględności.
Nakarmiłam moje ptaki, które przysiadają na gałęziach,
aby przetrwać zimę.
Osłaniam kosy, sójki, dzięcioły, sikorki, gile, dzwońce i inne,
których imion nie znam.
I te codzienne, co to na wiosnę do lasu nie lecą
i śpiewają mi cały rok... wróble.
Wyszłam przed dom i usłyszałam ich podziękowanie.
Z moich oczu spłynęły dwie wielkie łzy szczęścia.
Usłyszałam najpiękniejsze arie świata
w wykonaniu tych najwytrawniejszych głosów.
Tak, to one są godne nazwy pieśniarzy, piosenkarzy, śpiewaków
i malarzy ciszy.
Bez nich zostanie tylko pustka.

                                                 
Daglezja

22 komentarze:

  1. Ha! i znów świetne zdjęcia kolorowych ptaszków, zamarzniętych sopli lodu.
    I do tego mocny tekst.
    Daguniu.... ptaki do końca istnienia ziemi zostaną, bez nich nie będzie życia.
    Gorąco pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Rysio pisze...
    I znowu poplątałem wszystko
    zmiana adresu bloga hi hi hi hi hi
    spalone marzenia ..... kulrysz.blogspot.com

    jestem już do niczego
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Piszę jeszcze raz bo nie jestem "ryszard"
    tylko rysio - z małej litery....
    ale kombinuję ha ha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rysio, ja jednak nazywać Cię będę z dużej litery.:-))))) Gdzie klikam wszędzie wyskakuje Twój blog, czyli jest ok.Skoro kombinujesz, to oznaka... że nie jest z Tobą tak źle.
      Pozdrawiam ciepłym, słonecznym rankiem i humorku życzę.:-)

      Usuń
  4. Bo zimę trzeba umieć widzieć a nie tylko patrzeć na nią. Wtedy jest piękna :-)
    Pozdrowienia ślę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, "patrzeć" i "widzieć"...to dwa zupełnie odrębne znaczenia.:)))))
      Poza tym ja zimę czuję, smakuję, chłonę, wtulam się w nią... jak w puszysty szal.:-)
      Pozdrawiam.

      Usuń
  5. U mnie tez pojawila sie lza wzruszenia Daguniu.
    Dzieki Twym pieknym fotografiom i slowom :)
    Przytulam cieplutko Ciebie i Twoich podopiecznych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS.
      Podalam zly adres Dagus :))
      Tak sie juz ma, jak sie ukonczy 25 lat ;))
      My z Rysiem nalezymy do tej generacji, hihihi!
      http://kominkowo-bukowo.blogspot.de/

      Usuń
    2. Alenko, ta zima jest po prostu cudna.:-)
      Przecie to przedśpiew wiosny.:-)
      Pozdrawiam cieplutko, iskrząco, ze śniegiem puszystym pod stopami i słoneczkiem na niebie.:)

      Usuń
  6. Zimowo - ptaszorkowo...
    Pięknie, ciepło i radośnie... wśród skrzydlatych przyjaciół :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, skrzydlatych przyjaciół mi nie brak, a apetyt im dopisuje.:-)
      Zanim rankiem wsypię im ziarno, czekają na parapecie i...pukają w okna, zwłaszcza wróble, te są bezczene... nawet kotka im nie przeszkadza, że gapi się na nie zza szyby. Pozdrawiam razem z rozśpiewaną gromadą,:-)

      Usuń
  7. Nieprawda Daguniu
    jak klikasz w mój pierwszy komentarz w "Rysio" otwiera się stary blog !!!!!!!
    którego już praktycznie nie ma... jest, ale nie mogę tam nic pisać !!!!
    dzięki i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Czasem człowiek jest wiele lat "ślepcem"
    - kiedy się nad tym zastanowi, nie dowierza sobie...

    Piękny wpis, cudne ujęcia, ciepłe słowa!
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No więc...patrzmy szeroko otwartymi oczyma, ile piękna nam umyka, kiedy jesteśmy zapatrzeni w swoje myśli, a przecie możemy je zabarwiać ..patrząc dookoła na to, co tworzy natura, przyroda. Wczoraj byłam trzy godziny na wędrówce, po polach i lesie...wróciłam szczęśliwa.:-)))Mimo śniegu po kolana, mimo strachu, bo nigdzie śladu człowieka nie widziałam, jedynie tropy dzikich zwierząt...było "bosko". Ja,dzika przyroda i biel.:-)
      Pozdrawiam @ninelsg5, najpiękniej i najcieplej jak umiem, życzę wielu powodów do radości.:-)

      Usuń
  9. ..piękno natury oszałamia.. cudownie jest w nią wniknąć i być.. masz to szczęście widzieć i czuć.. wspaniale, że dzielisz się tym pięknem z nami..
    ..uwielbiam zimę z jej cudowną iskrzącą bielą..
    ..urocze zdjęcia i Twoje słowa ;)

    - pozdrawiam Cię najserdeczniej i najcieplej :)


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochanie, piękno oglądane w samotności..traci blask.
      Pozdrawiam i serdecznie dziękuję za Twoje słowa.Cieplutko pozdrawiam.:)

      Usuń
  10. Zdjęcia z ptakami przepiękne! Ładnie opowiadasz, a ptaki ślicznie nazwałaś malarzami ciszy.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znamy się krótko, ale jesteś bardzo miła i..cieszy mnie Twoja obeccność na moim skrawku w necie.:)Pozdrawiam.

      Usuń
  11. Pięknie jest tu u Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy, serdecznie dziękuję za odwiedziny. Ciesze się,że tu jesteś. Posyłam serdeczności.:-)

      Usuń
  12. Zima piękna ,ptaszki urocze ale nie dla chorych i w Krakowie.Jak mam ubrać spodnie ,rajstopy,ciepły sweter ,kurtkę ,szalik ,turban i ciepłą czapkę to cała jestem spocona.Potem zejść z 3p.i wejść w powietrze przepełnione smogiem i mgliste .Lepiej już oglądać fotografie.
    Serdeczności dla Ciebie,Daglezjo.

    OdpowiedzUsuń
  13. Liiviio , oszczędzaj się..na razie, zdążysz się nacieszyć widokami zimy.
    Wydobrzejesz , odrobisz zaległości.Póki co posyłam Ci widoki mojej cudnej zimy, mojego otoczenia. Wiem..to jedynie namiastka, ale dzielę się z Tobą, bo kocham się dzielić pięknem, i radością.:)

    OdpowiedzUsuń