piątek, 16 lutego 2018

Zimowo.








Zimowe, białe, mroźne, moje ścieżki.
Stąpam miękko, delikatnie,
nie chcę niszczyć wzorów
malowanych mrozem i wiatrem.
Tropy zwierząt zdradzają ich istnienie.
Czasem wśród pni sosen, w oddali,
czmychnie sarenka, czy jelonek.
Częściej jednak słyszę odgłos strzału,
po zimowym lesie niesie się jęk, skomlenie, skarga i śmiertelny krzyk zwierzątka.
Wtedy zamieram, a serce trzepocze jak ptak  w klatce, chce się wyrwać i biec na pomoc. Na nic te myśli, wszystko odbywa się w świetle prawa. Prawa? Przyroda sama stanowi prawa.
Znów człowiek zaspokoił swój kaprys, zabił, czuje się 'wielki', opanował ziemię, zniszczył tyle gatunków, teraz niszczy siebie. Zauważam, że ludzie słabi, o  niskiej samoocenie potrafią być cwani i bezlitośni. Myśliwi, których mam (nie) szczęście znać, należą właśnie do tej grupy.


16 komentarzy:

  1. Witaj Dag! Wybaczysz mi długą nieobecność?
    Nienawidzę myśliwych...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm....zastanowię się:-) Zaglądam do Ciebie....czasami, ale nie komentuję. Twoje notki chyba za mądre dla mnie:-) staram się nie 'politykować'.
      Pozdrawiam cieplutko i serdecznie:-)

      Usuń
  2. Zdjęcia czarująco piękne Daglezjo:) a myśliwych nienawidzę z całego serca i wszystkich sił.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. A już się obawiałam, że ze mną coś nie tak ha, ha, ha. Widzę jednak, że trzeźwo na świat patrzy wiele osób, a przyroda jest im przyjacielem. Serdeczności Amasjo!

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękne zdjęcia, każde jak obraz.
    Też uważam że tylko człowiek słaby i tchórzliwy idzie do zwierzęcia ze strzelbą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem doskonale, że fotki to nic nadzwyczajnego, jestem trochę leniwym amatorem fotografem, wszystko robię z 'auto'. Pochwała z Twoich ust ....to radość dla mnie:-) Dzięki wielkie. Pozdrawiam serdecznie:-)

      Usuń
  5. "Stąpam miękko, delikatnie,
    nie chcę niszczyć wzorów..."

    To prawda.
    Ty nie niszczysz wzorów,
    Ty je utrwalasz i dzielisz się
    z nami pięknem natury.

    Lubię oszroniona drzewa, choć tej zimy
    jest to niemal nieuchwytne. Jest zapowiedź
    zmiany pogody, pewnie jeszcze nam dostarczy
    i takich wzruszeń - oby do wytrzymania (hm...)

    DAG. Życzę Ci dobrego tygodnia!
    Dziękuję, że wróciłaś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomroziło nam troszkę Ninel, to chyba dobrze? Zima bez mrozu jest be:-) Teraz jedynie wiosny nam czekać trzeba, pięknej wiosny...mam nadzieję. Przytulam i słoneczka Ci życzę!
      U mnie czasem świeci.

      Usuń
  6. Dziękuję za dobre słowa u mnie.Borykam się strasznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Liiviio, posyłam Ci kosz energii, abyś była bardzo silna. Wszystko złe minie, czas leczy najgorsze rany, tylko pozwól mu działać na Twoją korzyść. I ja bywałam w wielu 'dołach'...zawsze się wygramoliłam, choć bywało trudno. Przytulam i uśmiech Ci posyłam.:-)

      Usuń
  7. Piszę dopiero teraz bo ostatnio mam ogrom problemów zdrowotnych.
    Ale jeszcze żyję i czytam.
    Piękne zdjęcia zimy artystko natury. Ale zima w tym roku jakaś nietypowa, raz śnieg, raz zielono. To u mnie pod Warszawą. Oczywiście góry i południe kraju to zupełnie co innego
    Gorąco pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ech Rysiu, Ty ciągle zapracowany, zaczytany, ale chyba dobrze, że umiesz sobie tak zagospodarować czas, mimo problemów.
      Pozdrawiam ciepło i zdrówka Ci życzę.:-)

      Usuń
  8. Hej, Daguś! U mnie też dzisiaj mroźnie i bardzo słonecznie. Już wczoraj pojawiło się słoneczko, którego w tej zimy było wyjątkowo mało. A może tylko... nie zauważyłam?
    Uściski serdeczne zostawiam i cieszę się , że wróciłaś. Bo... wróciłaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaglądałam do Ciebie, ale nie zostawiłam nic, bo ja taka 'zakręcona', ale to wina temperatury...Cieplutkie pozdrowienia Ci posyłam. :-)

      Usuń