sobota, 8 grudnia 2018

Już jesień odeszła...swoja drogą.

   

Są tacy jak my, podają nam dłonie, chodzą do kościoła, ich oczy nie pokazują oznak zbrodni.

Wizerunek zewnętrzny nie mówi prawdy o życiu wewnętrznym człowieka.

Dlatego często, zbyt często ci, którym zaufamy, ranią nas, bywa,

że śmiertelnie.

Daglezja


                          
         
   

   



 jesieni
łzawa ty jesieni
zaplątałaś włosy brzozom
zimnymi wiatrami

zasłoniłaś niebo
ciemnymi chmurami

nie jesteś mi złota
nie jesteś mi miodna
jesteś zimno drżąca
szara niepogodna

zbrązowiłaś pola
przyciemniłaś łąki
przypomniałaś smutek
zimowej rozłąki
               Daglezja

14 komentarzy:

  1. ..ciesze sie bardzo, że jesteś, wspaniale Cię znów czytać i móc podziwiać Twoje niezwykłe zdjecia :)
    ..jesień, ponoć najpiekniesza z pór roku? ..piękno barw niepojęte.. rdzawe nici przeplatają myśli..

    - pozdrawiam Cię najserdeczniej i najcieplej A. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wielka radość dla mnie Mgiełko, że chcesz tu zaglądać.
      Najcieplejsze pozdrowienia Ci posyłam :-)

      Usuń
  2. Nie wiem czy na jesień
    można patrzeć łaskawym
    okiem...?
    Do umysłu wciska się
    nostalgia za czasem
    minionym,
    za zielenią w głowie,
    beztroską młodych pędów
    - za tym co traci się
    bezpowrotnie -
    jakże jesień życia
    podobna i odmienna
    od tej w przyrodzie

    (nsg)

    DAG. Piękne zdjęcia, trafiający do umysłu wiersz
    - dobrze, że się odnalazłaś (hm...)
    A ja osiadłam na: Myśli zatrzymane. wierszeninel.blox.pl
    Kolejny raz wybrałam się w stare miejsce...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubimy powracać w 'młodości strony'. Przecie my nadal jesteśmy tacy jak dawniej. Tylko kurz osiadł na pamięci, tylko odbicie w lustrze jest wyostrzone, bardziej dosadne, dojrzałe. To znak naszych przeżytych dni. Jesień to przygotowanie do zimy, dlatego nasyćmy zmysły barwami, śpiewem, ciepłem i zaczekajmy do wiosny, po drodze napawając się pięknem zimy. Serdeczności posyłam Ninel:-)

      Usuń
  3. Cudne zdjęcia 😀 uwielbiam każdą porę roku nawet zimę o ile jest dużo śniegu
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknej, cudownej zimy wierszokletko, spełnienia pragnień i uśmiechu losu Ci życzę. :-)

      Usuń
  4. wreszcie ta ostatnia pora jesieni, deszczowa i zimna obudziła Cię z letargu i pokazałaś przepiękne zdjęcia no i jak zwykle świetny wiersz.
    a ja urodzę się za siedem dni hi hi hi
    pozdrawiam bardzo cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesień już odeszła, ale zima przed nami, jej biel wymiecie brudne myśli, rozjaśni umysły, zaiskrzy śniegiem. To piękny czas Rysiu.
      Bądź zdrów i najlepszego z okazji urodzin:-)

      Usuń
  5. Jesteś Daglezjo! Tęskniłam za Tobą. Zdjęciami sprawiłaś, że przyjaźniej spojrzałam na jesień.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesień była piękna Amasjo. To pewnie zależy od wielu czynników jak na nią patrzymy, ta jednak była wyjątkowo barwna. Teraz czas na biel, która jest nam równie potrzebna jak barwy.:-)
      Dużo piękna tej zimy Ci życzę:-)

      Usuń
  6. My ludzie jesteśmy różni,czasami prawdziwi czasami pozerzy..nigdy nie wiesz na kogo trafisz ale najważniejsze aby wciąż z ufnością{ ale nie naiwnością} w połączeniu z ufnością poznawać świat dalej.ikierować się głosem duszy:):):
    POzdrawiam znad morza chwilowo:):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mimo wszystko ufam ludziom, wierzę że w każdym z nas jest przewaga dobra i rozumu nad złem i głupotą.
      Serdecznie pozdrawiam:-)

      Usuń
  7. I dla mnie jesień się skończyła
    Zaczęła się zima mojego życia
    Przyszło 90 lat hi hi hi

    OdpowiedzUsuń
  8. Rysiu, życzę Ci wspaniałej jesieni życia, pełnej barw i ciepła, miłości bliskich i uśmiechu, no i ZDRÓWKA...tego najbardziej.
    Serdeczności posyłam!

    OdpowiedzUsuń