poniedziałek, 2 sierpnia 2021

Każdy taniec mija....


 W wieku 70 lat  zmarł Kazimierz Kowalski, wieloletni dyrektor Teatru Wielkiego w Łodzi, jeden z  najpopularniejszych polskich artystów, wyjątkowy śpiewak, menedżer kultury, człowiek niepospolitej energii. I z sercem na dłoni.

W miniony piątek, 30 lipca, w gronie najbliższych i przyjaciół świętował siedemdziesiątą rocznicę urodzin; szykował się do kolejnej, 23. edycji ukochanego, powołanego przez siebie w 1998 roku Festiwalu Operowo-Operetkowego w Ciechocinku, której inauguracyjny koncert zaplanowano na 7 sierpnia. Zmarł nagle następnego dnia. Zamilkł jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich głosów - charakterystyczny, ciepły, głęboki bas. 




 😞 😔

13 komentarzy:

  1. Często go słuchałam raz w tygodniu, w bezsenne noce w chatcie na skraju. Kultura, takt, ciepło, życzliwość. Więc choć bardzo załaduję, ja 75 latka, że już go nie ma pośród nas, to także się cieszę, ze nie cierpiał i odszedł nagle, czego i ja sobie życzę nieustannie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu i ja słuchałam jego programu z jedynce, pt.'Muzyka nocą'. To była uczta dla uszu, zwłaszcza w bezsenne noce. Jego głos to balsam na duszę.
      Smutny będzie Ciechocinek w tym roku.
      Pozdrawiam :-)

      Usuń
  2. Przykre... Bez niego Ciechocinek będzie już zupełenie inny...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, talenty odchodzą, nie do końca maja następców...a może tylko mi sie wydaje...

      Usuń
  3. Smutne są pożegnania niestety. Niech spoczywa w pokoju...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio odeszło tylu wspaniałych artystów, czy ktoś nowy będzie w stanie wypełnić tę lukę....

      Usuń
  4. .. to smutna i przykra wiadomość Alinko Kochana .. R.I.P.
    .. kiedyś słuchałam programu 'Muzyka nocą'

    - pozdrawiam najserdeczniej, życzę ogrom zdrówka ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lato wolno zmierza ku końcowi, już snopy na polach, wszystko kiedys mija, a ja ciągle głodna ciepła, kolorów i zapachów. Tobie Mgiełko życzę pięknych chwil, zdrówka i radości 🌼 🌻 🌞💖

      Usuń
  5. Dzięki za wizytę i reklamy, szkoda, że nie podajesz adresu swojego bloga, w swoim kraju.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ponoć w latach 80 zarzucano mu, że nie bojkotował telewizji, gdy wybuchł stan wojenny

    OdpowiedzUsuń