niedziela, 20 czerwca 2021

Rośliny są od nas znacznie wrażliwsze. Oprócz naszych pięciu posiadają przynajmniej 15 innych zmysłów. Potrafią wyczuwać i szacować siłę ciężkości, wielkość pól elektromagnetycznych i poziom wilgotności oraz analizować różnice stężeń substancji chemicznych:--))

 Czy wiecie, że rośliny reagują na zapachy? 

Naukowcy z Pennsylvania State University odkryli, że nawłoć (gatunek rośliny z rodziny astrowatych) odbiera woń produkowaną przez samca muszki owocówki, który poszukuje partnerki.

 Roślina reaguje uruchomieniem swojego chemicznego systemu obronnego i dzięki temu staje się mniej atrakcyjna dla samic muszki owocówki, które mogłyby uszkodzić nawłoć w momencie składania na niej jajeczek, jak również dla innych owadów, np. chrząszczy.

 I niech ktoś powie, że roślina nic nie czuje. Człowiek to jedyne stworzenie obojętne na odczucia innych gatunków, ale i swojego. Jedyny zapach, jaki jest mu miły, to zapach władzy i bogactwa... za wszelką cenę.

















-❤ -

przyjdziesz

do mnie

przyjdziesz nocą

przyjdziesz ciepłym rankiem

słonkiem i skowronkiem


 przyjdziesz bladym świtem

z konwali rozkwitem

deszczem wiatrem

przyjdziesz  tęczą

majem i ruczajem


blady księżyc  wyjdzie

cieszyć się gwiazdami

ty po rosie 

do mnie przyjdziesz 

bzem i  słowikami

Daglezja


10 komentarzy:

  1. Alinko Kochana, przecudny post! <3
    ..drzewa są żywe, więc czują, tylko ludzie bez serc myśla inaczej..
    przecudne, jak zawsze są Twoje zdjecia i cudowny wiersz <3
    .. uwielbiam do Ciebie przychodzic Alinko i nasaczać się pięknem,
    dziękuję za niezwykłe piękno dla zmysłów <3

    - życzę ogrom zdrówka i samych uroczych chwil na każdy dzień <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Mgiełko:-) Cieszy mnie to, że myślisz podobnie, że jest wielu dobrych, wrażliwych ludzi, to oni powinni być na szczycie, oni powinni nadawać rytm życiu na Ziemi.
      Pozdrawiam najpiękniej, życzę wspaniałych przeżyć na wszystkie dni lata
      💖💖💖

      Usuń
  2. Bardzo ciekawe to, co piszesz o roślinach.A zdjęcia przecudnej urody, bardzo rozczuliło mnie to z dwoma ptaszkami na drucie. Chyba, ze są to gołębie, to mnie nie rozczula, a wręcz odrzuca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Liiviio... przykro mi, ale to ptaki z rodziny gołębiowatych, tzw. 'sierpówki'. Bardzo je lubię, są piękne i takie bezradne, nie potrafią się bronić, a mają tylu wrogów w powietrzu i na ziemi. Wiem, Ty masz inne doświadczenia z ptakami. Na wsi one nie szkodzą nikomu. Cieszy mnie, że moje fotki podobaja się i Tobie 😃
      Pozdrawiam pięknie, życzę dobrego, udanego lata 🌼🌸💖

      Usuń
  3. Przepiękne zdjęcia! Żywe i bardzo naturalne. No i te wiadomości na temat zmysłów roślin. Jestem pod wrażeniem! Widać, że czujesz temat: dosłownie i w przenośni! 😉
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :-)'Czuję temat', dobre ... Staram się czuć wszystkie istoty żywe, bo tylko w ten sposób można nie szkodzić im więcej, niż musimy.
      Fotki naturalne, bo... są prawdziwe, złowione w aparat 😄, a tylko takie polowanie uznaję za dozwolone 😄
      Pozdrawiam bardzo pięknie. 🌷

      Usuń
  4. Nie wiedziałam tyle o roślinach <3 masz racje odczuwają więcej niż my :). Piękne zdjęcia i miłość gołąbków widzę złapałaś hihi <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny :-) Otaczam się drzewami, więc i ptactwa wszelakiego u mnie dużo. Niestety, mam problem z ich uchwyceniem w aparat, takie szybkie, zwinne, ciągle gdzieś sie chowają:-)
      Pozdrawiam serdecznie 🐤🐥 🐦

      Usuń
  5. Bardzo ciekawe wiadomości o roślinach-cudowne fotografki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzikuję ślicznie za komentarz. Jesteś tu bardzo mile widzianym gościem 💙

      Usuń